پیش فروش واحد مسکونی

پیش فروش واحد مسکونی و آپارتمانی در تهران بصورت آماده و پیش فروش

مقالات

دلایل غیر موجه جهت فسخ قرارداد پیش فروش واحد مسکونی

دلایل غیر موجه توضیح داده شده است

اکثر موقعیت ها به عنوان دلایل قانونی برای شکستن اجاره نامه واجد شرایط نیستند. این شامل:

شغل جدید : اگر به دلیل شغل جدید نیاز به جابجایی دارید، متأسفانه، این دلیل موجهی برای شکستن قرارداد اجاره نیست.

از دست دادن شغل : به طور مشابه، اگر شغل خود را از دست بدهید و قادر به پرداخت اجاره نباشید یا مجبور به نقل مکان شوید، همچنان به شرایط قرارداد اجاره خود ملزم هستید.

دلایل غیر موجه جهت فسخ قرارداد توسط مستاجر

خرید خانه : اگر خانه عالی را پیدا کردید و آماده امضای اوراق هستید، پیش فروش واحد مسکونی در تهران به خاطر داشته باشید که ممکن است تا پایان اجاره و سایر هزینه‌ها اجاره بها پرداخت کنید.

ازدواج : تغییر وضعیت رابطه حقوقی شما دلیل غیرقابل توجیه دیگری برای شکستن قرارداد اجاره است.

دوست نداشتن مکان : در نهایت، صرفاً دوست نداشتن واحد یا مکان اجاره ای خود دلیل کافی برای شکستن اجاره نامه بدون عواقب نیست.

در مورد بند فسخ زودهنگام چطور؟

برخی از صاحبخانه ها بند فسخ زودهنگام را در قرارداد اجاره خود لحاظ می کنند. این بند به مستاجرین اجازه می دهد در صورت رعایت قوانین فسخ زودهنگام اجاره را زودتر فسخ کنند. مستاجر باید اخطار کتبی مناسب بدهد و هزینه ای بپردازد.

اخطار کتبی :

 این بند مشخص می‌کند که مستاجر چه مقدار اخطار کتبی باید به صاحبخانه بدهد تا اجاره‌نامه را زودتر خاتمه دهد. اطلاعیه مورد نیاز معمولاً 30 و 60 روز قبل از تاریخ خروج مورد نظر شما است.

هزینه خاتمه زودهنگام :

 در این بند مشخص می شود که مستاجر چقدر باید برای پایان دادن به اجاره خود بپردازد. اگر مستاجر بخواهد اجاره خود را زودتر خاتمه دهد معمولاً باید معادل دو ماه اجاره به صاحبخانه بپردازد، اما این مبلغ بر اساس بند اجاره بین موجر و مستاجر می تواند بیشتر یا کمتر باشد. اگر مستاجر هر دوی این شرایط را رعایت کند، موجر به مستاجر اجازه می دهد تا اجاره خود را زودتر از موعد بدون هیچ جریمه ای خاتمه دهد.

شکستن اجاره نامه شما چقدر می تواند برای شما هزینه داشته باشد

هیچ مبلغ استانداردی وجود ندارد که مستاجر باید در صورت شکستن قرارداد اجاره به موقع، بپردازد. این به قرارداد اجاره، مالک و قانون ایالت بستگی دارد. در زیر شش هزینه احتمالی وجود دارد که ممکن است مجبور باشید برای قطع زودهنگام اجاره خود بپردازید.

هزینه خاتمه زودهنگام

اگر اجاره نامه شما دارای بند فسخ زودهنگام باشد، مسئولیت پرداخت مبلغ مندرج در این بند بر عهده شما خواهد بود. در بسیاری از ایالت ها این مبلغ ممکن است یک تا دو ماه اجاره باشد.

اجاره برای ماه های باقیمانده اجاره

اگر اجاره نامه خود را زودتر خاتمه دهید، ممکن است همچنان تعهدی برای اجاره باقی مانده در قرارداد اجاره داشته باشید. اگر چهار ماه از اجاره شما باقی مانده است و اجاره شما 1000 دلار است، باید 4000 دلار بپردازید.

سپرده امنیتی ضبط شده

بسته به قرارداد اجاره و دلیل ترک، ممکن است حق خود را برای بازگرداندن سپرده تضمینی خود به شما از دست بدهید. تا جایی که ممکن است به صاحبخانه خود از نیاز خود به شکستن اجاره نامه اطلاع دهید. اگر در اجاره نامه و در ایالت شما از شما انتظار می رود، فوراً جستجو برای مستاجر جایگزین را آغاز کنید. این کمک می کند تا زمان لازم برای اجاره آپارتمان شما به حداقل برسد و هزینه های شما کاهش یابد.

مشارکت در ساخت برج و واحد های آپارتمانی توسط سرمایه گذاران

تا زمانی که صاحبخانه مستأجر جدیدی پیدا کند، اجاره را پرداخت کنید

اکثر ایالت ها از یک صاحبخانه می خواهند که فعالانه به دنبال یک مستاجر جدید باشد. شما مسئول پرداخت اجاره بهای باقیمانده مدت اجاره یا تا زمان شروع اجاره نامه مستاجر جدید، هر کدام زودتر خواهید بود. تنها زمانی که مستاجر جدیدی پیدا شود و توسط صاحبخانه شما تأیید شود، از تعهد/مسئولیت آزاد می شوید.

صاحبخانه می تواند شما را به دادگاه ببرد

اگر قرارداد اجاره را زودتر فسخ کنید، صاحبخانه شما می تواند شما را به دادگاه بکشاند. اگر صاحبخانه برنده شود، احتمالاً مجبور خواهید بود برای هر ماه باقیمانده از اجاره نامه، اجاره بپردازید، سپرده تضمینی خود را از دست بدهید، و ممکن است مسئول خسارات، هزینه های دادگاه و هزینه های وکیل باشید.

هزینه های تبلیغات، نظافت یا کارگزاری

هزینه‌های تبلیغات، بازاریابی، کارگزاری، فهرست‌بندی و هزینه‌های نظافت باید نشان‌دهنده مدت زمان باقی‌مانده در اجاره‌نامه باشد. به عنوان مثال، اگر شش ماه از 12 ماه اجاره شما باقی مانده است، ممکن است 50٪ از این هزینه ها را بر عهده بگیرید. نه از 12، ممکن است 75٪ را بپردازید و غیره. صاحبخانه شما همچنین می تواند برای تمیز کردن واحد و تعویض قفل ها از شما هزینه بگیرد.

خط پایین

شکستن قرارداد اجاره همیشه یک فرآیند ساده نیست. قبل از تصمیم گیری برای شکستن قرارداد اجاره باید از عواقب آن آگاه باشید. نامه ای با اخطار قصد خروج در اسرع وقت ایمیل یا پست کنید. قبل از تاریخ تعیین شده ملک را ترک کنید و برای نظافتچی هماهنگ کنید یا آپارتمان را در شرایطی بکر ترک کنید. قوانین ایالتی و محلی خود را بررسی کنید تا حقوق قانونی خود را به عنوان مستأجر یاد بگیرید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

سوالات متداول

آیا این وظیفه صاحبخانه من است که به دنبال مستاجر برای جایگزینی من باشد؟

اگر مستأجر فعلی قرارداد اجاره خود را زودتر از موعد پایان دهد، اکثر ایالت ها از صاحبخانه می خواهند که “تلاش های معقول” برای جستجوی مستاجر جدید انجام دهد. برخی از ایالت‌ها همچنین مستاجر را ملزم می‌کنند که به یافتن مستاجر جدید کمک کند.

اگر مستاجر جدید اجاره کمتری پرداخت کند چه؟

حتی اگر صاحبخانه بتواند یک مستاجر جدید پیدا کند ، ممکن است هنوز از این کار خارج نشده باشید. اگر اجاره ماهانه مستاجر جدید کمتر از اجاره قبلی شما باشد، ممکن است تا پایان قرارداد اجاره اصلی شما مسئول پرداخت مابه التفاوت باشید.

به عنوان مثال، شما سه ماه از قرارداد اجاره خود با اجاره ماهانه 1200 دلار باقی مانده بود. یک صاحبخانه مستاجر جدیدی پیدا می کند، اما مستاجر جدید فقط 1000 دلار در ماه می پردازد. سپس شما مسئول پرداخت مابه التفاوت 200 دلاری برای سه ماه باقی مانده به صاحبخانه خواهید بود که معادل 600 دلار است.

فروش واحد مسکونی در تهران با پایین ترین قیمت بازار

آیا شکستن اجاره نامه من بر امتیاز اعتباری من تأثیر می گذارد؟

اگر صاحبخانه شما را به دادگاه ببرد، فروش واحد مسکونی در تهران شکستن زودهنگام اجاره نامه می تواند بر اعتبار شما تأثیر بگذارد. اگر به صاحبخانه حکمی علیه شما صادر شود، در گزارش اعتباری شما ظاهر می شود. 8 نه تنها بر اعتبار شما تأثیر منفی می گذارد،

بلکه هر صاحبخانه آینده ای که شما را بررسی اعتبار کند نیز می تواند این اطلاعات را ببیند که می تواند بر توانایی شما برای اجاره آپارتمان تأثیر بگذارد. بنابراین، شکستن قرارداد اجاره می تواند بر شما تأثیر مالی بگذارد و کیفیت زندگی آینده شما را تحت تأثیر قرار دهد.

LEAVE A RESPONSE

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *