پیش فروش واحد مسکونی

پیش فروش واحد مسکونی و آپارتمانی در تهران بصورت آماده و پیش فروش

مقالات

سریع ترین راه فروش واحد مسکونی در تهران با وام از طریق دیوار

توقع مردم از دولت برای خانه دار شدن

در مورد پیش بینی بازار مسکن در سال 2023 گمانه زنی های فراوانی وجود دارد. اگرچه پیش بینی بازار مسکن برای پنج سال آینده بسیار دشوار است، در اینجا بینشی از آنچه که اکثر کارشناسان پیش بینی می کنند ممکن است رخ دهد. نرخ وام مسکن به بالاترین حد خود در 20 سال اخیر رسیده است که تأثیری سرد بر بازار مسکن داشته و قیمت ها را کاهش می دهد. اما از آنجایی که عرضه همچنان محدود است، قیمت مسکن در بسیاری از بازارهای ایالات متحده پیش فروش واحد مسکونی هنوز شروع به کاهش نکرده است.

پیش بینی بازار مسکن و روند حرکت قیمتی آن

 برخی کارشناسان آینده بازار مسکن را در پنج سال آینده پیش بینی کرده اند. فقط عرضه بیش از حد می تواند باعث خرابی شود. کسری مسکن یک سال دیگر ادامه خواهد داشت و عرضه در نهایت تا 5 سال به تقاضا خواهد رسید. تا زمانی که موجودی خانه پایین بماند، بازار فروشنده ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال آینده به یک بازار مسکن متعادل تبدیل شود که نه خریدار و نه فروشنده در آن انحصار ندارند. در عوض، قدرت مذاکره بین طرفین برابرتر خواهد بود و بسته به شرایط متفاوت خواهد بود.

تغییر نگرش انجمن ملی مشاوران املاک

لارنس یون، اقتصاددان ارشد انجمن ملی مشاوران املاک معتقد است که احتمالاً طی پنج سال آینده شاهد رشد کل قیمت در سراسر کشور بین 15 تا 25 درصد خواهیم بود. این پیش بینی احتمالاً به صورت کاهش در سال آینده، فلات در سال 2024 و سپس دوره رشد نسبتاً قوی ظاهر می شود.

تغییر نگرش انجمن ملی مشاوران املاک

به گفته گرگ مک براید، تحلیلگر ارشد مالی بانکرت، طی پنج سال آینده، پیش‌بینی می‌شود که بازار مسکن ایالات متحده میانگین سالانه بازدهی تک رقمی متوسط ​​تا پایین را ایجاد کند. در درازمدت، ما آگاه هستیم که املاک و مستغلات بازدهی ثابتی بالاتر از نرخ تورم دارند. هرچه بازه زمانی طولانی‌تر باشد، می‌توانیم در مورد جهت کلی سفر، که در طول تاریخ در بازار املاک و مستغلات صعودی بوده، مطمئن‌تر باشیم.

نظرات کارشناسان املاک در مورد آینده بازار مسکن

به گفته گلدمن ساکس ، قیمت مسکن در ایالات متحده طی سال آینده بین 5 تا 10 درصد کاهش خواهد یافت. طبق همان تحقیقات گلدمن ساکس، بازار مسکن در اواخر سال 2023 به کف خواهد رسید. پیش بینی می شود که قیمت ها یکسان شده و تا اواسط سال 2024 نسبتاً ثابت باقی بمانند، بنابراین پیش بینی نمی شود که چرخش به سرعت رخ دهد.

وضعیت مالی قوی خانوارها و کمبود نسبی خانه های موجود در ایالات متحده می تواند کندی در بازار مسکن را کاهش دهد. اقتصاددانان بر این باورند که بعید است که موج بزرگی از فروش اجباری در ایالات متحده وجود داشته باشد زیرا رکود اقتصادی احتمالا خفیف است، بازار مسکن تنگ است، کیفیت وام مسکن بالا است و اکثریت وام های مسکن جهت پیش فروش واحد مسکونی در تهران دارای نرخ بهره ثابت هستند.

نظرات کارشناسان املاک در مورد آینده بازار مسکن

دریافت وام مسکن توسط جوانان زیر 25 سال

وام مسکن 30 ساله با نرخ ثابت حدود هفت درصد برای بقیه سال 2022 و بیشتر سال 2023 باقی خواهد ماند. با فرض اینکه هیچ شوک بزرگی رخ ندهد، باید شاهد نرخ های 5.5 تا 6 درصد در دو سال آینده باشیم. علیرغم این واقعیت که بازار املاک مسکونی دارای ویژگی های حباب مانند بوده است، اکثر کارشناسان سقوط بازار مسکن را پیش بینی نمی کنند. با این حال، کاهش رشد مسکن ناشی از افزایش نرخ‌های وام مسکن، با کاهش سرمایه‌گذاری مسکونی و تضعیف مصرف، بر تولید ناخالص داخلی تأثیر می‌گذارد.

LEAVE A RESPONSE

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *